Dagens Kritik

Jag måste bara skriva av mig lite.

Jag läser i tidningen efter tidning efter tidning ''håll ditt nyårs löfte'' och vad handlar det om egentligen ? jo att människor ska gå ner i vikt -hitan och ditan- haha. Herregud. Inte konstigt att folk får anorexia då tidningarna bara tycker på en om massa information att du ska börja träna.

De tänker bara på tjocka människor. Det finns människor som INTE KAN GÅ UPP I VIKT, och då tänker ni säkert:'' Åh fan va skönt, kan äta vad jag vill utan att behöva tänka på något.'' Men jag tror faktiskt inte att det är så kul. Människor går runt och stirrar på dig och tänker vad smal han/hon var! Det är ingen som tänker vad snygg hon/han var? Eller har jag fel. Det är inte kul att gå runt och se ut som ett skelett när alla dina kompisar har former, right?
 
Börja fundera på ert sätt att leva. Jag vet HUR MÅNGA SOM HELST som har börjat träna på gym. Visst inget fel på det. men väger du 50-55 kg i ålderna som mig så ska du nog börja fundera på att gym kanske inte är det bästa sättet för dig? Kanske att bygga muskler. (inte springa, cykla osv. Man tar ut sin kropp skiter i att äta vissa gånger för att se resultat. Men man kommer inte se något för man är redan tillräckligt smala. Man ska inte se framemot över att ha en modell kropp? IT'S UGLY!

Så, skönt.

Tänk bara på vad ni gör, tänk på smala människor för det första. Det är synd om dom. Fett är bra att ha. Dagen du kanske blir sjuk och spyr, och kan inte äta. Du kommer ser ut som ett monster sen. Men har du lite fett från början så har kroppen lite att ta ifrån.

(Och nej jag vill inte säga att ni inte får gå till gymmet och träna. Jag förklarar bara vad jag tycker. Gym har både positiva och negativa sidor. Men jag tog gymmet som ett förslag för att det är dit tidningarna leder än och alla människor går nu när det är snö)



var bara tvungen. (google)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0